Online leadgenerering – Få flere kunder online

At få leads online til din forretning er som regel et af de mest lønsomme og transparente områder du kan sætte ind på, hvis du godt vi have flere kunder. Der er mange forskellige kanaler og strategier og du har mulighed for at måle på det hele vejen.

Det er lige præcis det jeg er specialist i. Jeg arbejder som ekstern marketingansvarlig for virksomheder der vil have flere kunder online. Jeg hjælper med at måle på indsatsen, vælge de rigtige kanaler og sørge for at du får nok for pengene.

Jeg arbejdet med en lang række virksomheder med at få flere og bedre henvendelser. Jeg arbejder både med B2B leadgenerering, men også markedsføring til forbrugere. Læs med her, hvis det lyder interessant.

Nøglen til online leadgenerering

Der er mange indsatsområder at gå i gang med når man vil have flere henvendelser online. Man kan kort fortalt dele de vigtigste arbejdsopgaver op i tre kategorier:

  • At få flere leads
  • At behandle de henvendelser man får
  • At måle på indsatsen

Jo bedre man er til at måle på hele indsatsen, jo bedre kan man blive til at få flere og bedre leads og til at blive bedre til at konvertere de leads man får ind.

Det er min oplevelse at rigtig mange stadig ikke har godt styr på denne del og derfor markedsfører sig i blinde. For mange kan det være vanskeligt, specielt når vi snakker online leadgenerering. Man laver noget markedsføring, får nogle besøgende og nogle af dem vælger at kontakte ens virksomhed. Måske udfylder de en formular, måske sender de en mail eller måske ringer de.

I rigtig mange virksomheder kan der være et godt stykke vej fra henvendelse til kunde. En vej der går over fysiske møder, telefonopkald, mails og så videre. Derfor kan det være svært at måle hele vejen og egentlig vurdere sin online marketing indsats.

Jeg tror at det virkelig er nøglen at man bliver skarp på at måle sin indsats og der er rigtig meget man kan gøre. Man kan koble sit CRM på marketingplatformene man bruger (fx via Googles’ API og Facebooks’ API.) og man kan bruge opkaldssporing.

Når man har styr at måle sin indsats kan man for alvor få succes med online leadgenerering.

Sådan arbejder jeg med online leadgenerering

Jeg arbejder normalt med en række ganske få virksomheder, hvor jeg gå mere i dybden med det. Min tilgang er at det er blandet af kanaler og initiativer der er det interessante og som virkelig laver de gode resultater.

Derfor arbejder jeg oftest i en rolle som ekstern marketingansvarlig hvor jeg kan arbejde allround med en virksomheds markedsføring. Det betyder at jeg involverer mig meget, tager ejerskab og både kan eksekvere på nogle helt konkrete arbejdsopgaver, men også være sætte den overordnede retning.

Det er selvfølgelig ikke en tilgang som passer til alle virksomheder og derfor henviser jeg ofte videre i mit eget netværk til personer og bureauer som jeg kan stå inde for.

Kontakt mig for en snak om din virksomhed

Du er altid velkommen til at kontakte mig for en snak om din virksomhed.

Jeg kan kontaktes på telefon 30487483 eller nikolajastrup@gmail.com