Tovholder på online marketing for LaserTryk A/S

LaserTryk er Skandinaviens største trykkeri og en utrolig spændende virksomhed. På trods af deres størrelse, har de altid haft ret få medarbejdere indenfor marketing. Derfor blev jeg spurgt om jeg kunne styre nogle dele af deres online marketing og være kontaktperson til bureauer.

Hvordan projektet startede

Mit samarbejde med LaserTryk går mange år tilbage og har en sjov historie. For mange år siden havde jeg skrevet en bog og selvudgivet den, hvilket de to stiftere af LaserTryk også var i gang med. Den ene faldt over min bog og kontaktede mig, men så samtidig at jeg arbejdede med online marketing og spugte om jeg mon kunne hjælpe dem.

Da LaserTryk blev solgt til en stor tysk koncern, som også kom med en stor marketingafdeling, stoppede vores samarbejde også. Siden da blev jeg igen kontakt af LaserTryks marketingchef og i dag er jeg igen med ombord. 

Målet med projektet

Målene med vores samarbejde er:

  • At jeg agerer som et filter mellem bureauer og LaserTryk

  • Sikre at LaserTryk udnytter deres position og får nok ud af deres online marketing

  • Spare LaserTryks medarbejdere for tid

Tilgang

Tilgangen har hele tiden været at både løbende vurdere hvilke initiativer vi laver, give noget sparring på kanalerne og være den overordnede kontaktperson til bureauerne. 

Derudover har jeg løbende afrapporteret til LaserTryk i de formater de ønskede det og sikret at der var konsistents i afrapporteringen.

Det har jeg lært

  • Spændende projekter kan starte på mange måneder og det kan godt betale sig at lave andre, skæve projekter og fortælle om dem. 

  • LaserTryk har altid været meget fokuseret på processer og nogle faste paradigmer for hvordan de driver deres forretning. Det har jeg fået et lille, super inspirerende indblik i. 

  • LaserTryk er vokset enormt siden jeg først kom med ombord og det har været lærerigt hvordan de har håndteret det

  • Gennem LaserTryk har jeg også arbejdet med en hel del større danske marketingbureauer og en læring derfra er at der faktisk er enormt mange som har alt for meget fokus på fine slides og lange møder, men der er lidt imellem dem som virkelig kan rykke.