Ekstern online marketingchef

For rigtig mange virksomheder er online marketing helt uundværligt i dag. Det er ofte den mest effektive og billigste måde at få nye kunder på og i mange brancher har man ingen chancer hvis man ikke er knivskarp på sine egne online kanaler.

For mange er det også enormt svært at følge med, da udviklingen går hurtigt, Google laver konstant opdateringer, der kommer nye formater og muligheder på sociale medier og det er blevet en hel kunstart blot at tracke sin online marketing. 

For virksomheder som hver måned bruger en del penge på online marketing, men hvor tiden og de interne kompetencer ikke gør at kanalerne (eller bureauerne som varetager dem) styres med hård hånd, så kan jeg bidrage med overblikket. 

Sådan hjælper jeg virksomheder som ekstern online marketingchef

De senere år har jeg flere kunder hvor jeg har fungeret som ekstern online marketingchef. Før det har jeg været fastansat i Ret&Råd og COOLSTUFF hvor jeg har været ansvarlig for online markedsføring. Derudover har jeg de seneste 15 år brugt enormt mange penge på online markedsføring i mine egne iværksætterprojekter.

Når jeg samarbejder med en virksomhed omkring online markedsføring, så er det ikke en fast pakke, men samarbejdet skrues sammen efter behov, kundens interne kompetencer, bureausammensætning osv. 

Jeg kan blandt andet hjælpe med:

  • Overordnet ansvar for al online marketing

  • Strategi, retning, rapportering

  • Kontakt til bureauer, freelancere og interne medarbejdere

  • Valg af bureaue og freelancere

  • Rykke en virksomhed op til den størrelse hvor det giver mening at bygge egen marketingafdeling op

  • Teste nye kanaler / eksekverende på nye eksperimenter

Derfor skal du samarbejde med mig

Det er ikke alle projekter hvor jeg passer ind, men når jeg støder på et projekt hvor jeg mener at jeg passer ind, så bruger jeg oftest disse argumenter:

  • Jeg har været indenfor online markedsføring i over 15 år

  • Jeg har arbejdet som online marketingansvarlig både som konsulent, som ansat og som iværksætter

  • Jeg har brugt hundredtusindvis af kroner fra min egen lomme på online markedsføring i min egne projekter (modsat langt de fleste som arbejder på bureau)

  • Jeg er ikke religiøs omkring kanaler og er ikke specialist. Jeg har overblikket og forretningsforståelsen og kan få de rette ombord, så vi virkelig kan få rykket

I de her tilfælde er jeg normalt ikke et match

For mange virksomheder vil jeg ikke være et match. Jeg synes selv at jeg er rimelig god til at spotte når det ikke er et match og det er som regel:

  • I har allerede en fuld marketingafdeling og mangler blot nogle specialist-komptencer

  • Jeres egne spidskompetencer er online markedsføring

  • I bruger meget få penge på online markedsføring og har ikke budget til at teste det af