B2B leadgenerering – Få flere henvendelser

Mulighederne for effektivt, billigt og målrettet at få henvendelser til din forretning er mange på internettet. Specielt mulighederne for meget præcist at måle på effekten af ens tiltag er med til at kunne gøre indsatsen ekstrem lønsom.

Jeg har arbejdet med online markedsføring i +10 år og arbejder som selvstændig ekstern marketingchef, hvor jeg specielt arbejder med virksomheder som har andre virksomheder som kunder.

Hvis du er interesseret i at optimere din B2B leadgenerering, så læs videre!

Bedre B2B leadgenerering online – Sådan gør jeg

Når jeg arbejder med virksomheder omkring at skaffe dem flere leads, så vil tilgangen variere fra virksomhed til virksomhed. Min tilgang er allround og holistisk og jeg angriber tingene fra en rolle som en slags ekstern marketingchef, hvor udgangspunktet er at lave det mix af initiativer der helt rigtigt for den konkrete virksomhed.

Ofte er der nogle lavthængende frugter at hente, uanset den tilgang man har haft tidligere. Min tilgang er som sagt allround og derfor kan man opdele indsatsen i nogle forskellige kategorier:

  1. Korrekt måling. Det er ekstremt vigtigt at måle korrekt på ens henvendelser, så man kan se hvilke initiativer der giver hvilke henvendelser. Jo bedre man kan måle, jo bedre markedsføring kan man lave og jo bedre bliver ens samlede B2B leadgenerering
  2. Behandling af leads. Hvordan håndterer man de leads man får ind? Ofte ligger der rigtig meget optimeringspotentiale her. Det kan være ved brug af automails der sendes ud til leads, men det kan også være ved at bruge ens kolde leads som custom audiences hos Facebook og på den måde bearbejde dem.
  3. Flere leads. Et rigtig vigtigt element er selvfølgelig at få flere leads ind. Jo bedre man er til de to ovenstående punkter, jo bedre vil man også kunne blive her. Min erfaring spænder bredt fra Google Ads, Facebook Ads og andre platforme, for at lave det korrekte mix af kanaler. Ofte vil mange virksomheder starte med en kanal og forfine den og gå videre til den næste bagefter – også for at holde hånd i hanke med budgettet.

Sådan arbejder jeg med B2B leadgenerering

Jeg arbejder overordnet set med ret få kunder. Jeg er normalt interesseret i en rolle som en slags ekstern ansvarlig for markedsføringen. Når man kan arbejde med flere elementer og kanaler kan man lave de bedste resultater.

Derfor er min måde at arbejde på også anderledes end normale bureauer, som ofte er specialiseret i fx Google Ads. En stor del af det jeg kan bringe til bord er at være initiativrig, at tage ejerskab og at jeg fordyber mig i den enkelte virksomhed.

Derfor arbejder jeg også med ganske få firmaer, hvor jeg selv tror på at der er potentiale til et langsigtet samarbejde.

Når jeg ikke er et match til en case, så henviser jeg meget gerne videre til andre i mit netværk som jeg kan stå inde for.

Kontakt mig for en snak om din forretning

Du er altid velkommen til at kontakte mig for en snak om din forretning og hvordan vi eventuelt sammen kan skaffe flere leads.

Du kan kontakte mig på nikolajastrup@gmail.com eller 3048 7483.