Online marketing for Nordic Health Group

Nikolaj Astrup Madsen

Forfatter

Nordic Health Group driver åreknudeklinikker i Danmark, Sverige, Norge, England og Holland. Jeg har været med over to omgange og hjulpet dem med online marketing.

Hvordan projektet startede

Tilbage i 2018 kom jeg ombord hos Nordic Health Group, da de drev klinikker i Danmark og Sverige. Det var en mindre virksomhed, som vækstede, men med få ressourcer på online marketing.

Jeg kom ind i projektet relativt tidligt og assisterede med online marketing på tværs af discipliner, men også udvikling af websites og forsøg med nye typer af kampagner.

Efter nogle år havde virksomheden vokset ganske hurtigt, flere klinikker var kommet til og det var på tide at der kom fuldtids-marketing og IT-kompetencer med ombord. En fuldtids Marketing Manager blev ansat og jeg stoppede i projektet. Det er ofte sådan jeg virkelig godt har kunne lide at arbejde med kunder:

  • Ejerleder - De rykker bare!

  • Vækst og budget til faktisk at rykke noget.

  • Ingen marketingkompetencer inhouse

  • En målsætning om at bygge en marketingafdeling på sigt

Så det var et helt perfekt projekt for mig.

I 2024 blev jeg så kontaktet igen om at tage ejerskab på deres SEO-indsats i samarbejde med deres Marketing Manager, som nu har fået for travlt, fordi virksomheden er vækstet endnu mere.

Målet med projektet

Der har været flere mål med projektet, men overordnet har det været at benytte de muligheder der er indenfor online marketing. Der har været stort fokus på at vækste meget, men samtidig lave løsninger som kan rulles ud til flere lande samtidig.

  • Igangsætning af drift af online markedsføring

  • Været den dominerende spiller i Google

  • Fastholde og udbygge trafik fra Google

Tilgang

Hos Nordic Health Group har der været stor mulighed for at bruge den online marketing værktøjskasse jeg har og jeg har tidligt også fået et lille indblik i en super spændende virksomhed udover udelukkende online marketing.

Nu er der et koncentreret fokus på SEO, hvor det store mål er - med afsæt i de unikke udfordringer der er i Google når man er en sunhedsvirksomhed - at skabe den mest troværdige, globale spiller.

Resultater

Sammen har vi igangsat online marketing initiativer, så NHG i dag på flere fronter er markedsledende og har et enormt godt fundament for også at skalere deres online marketing setup.

Det har jeg lært

  • Det er en passioneret ejerleder som driver virksomheden og den ild og fremdrift er motiverende

  • Når man vil vinde i Google på sigt, så er det virkelig om at være den bedste og mest troværdige. Specielt indenfor sundhed. Det lange seje træk kan betale sig.

Kontakt mig i dag

All Rights Reserved 2023

Kontakt mig i dag

All Rights Reserved 2023

Kontakt mig i dag

All Rights Reserved 2023