Adwords API udvikling

Med Google AdWords / Google Ads API’et kan man lave forretningskritiske løsninger, så man fx kan blive endnu bedre til at måle på sin markedsføring.

Med Google AdWords API’et kan man gøre næsten alt det, man kan gøre via AdWords interfacet. Det kan bruges til at automatisere processer, men også at få mere af ens markedsføring

Jeg arbejder som selvstændig digital forretningsudvikler. Jeg har opbygget mit eget udviklingsteam i Rumænien over de seneste 3 år. Kombinationen af udvikling og forretningsudvikling tror jeg på er det helt rigtige, for at lave de rigtig spændende løsninger.

Vi har erfaringer fra systemer vi har bygget både til egne projekter og til kunder.

Optimer din markedsføring med AdWords API udvikling

Med API’et kan der laves nogle rigtige spændende løsninger. Med API’et kan du koble Google Ads sammen med dine interne systemer og sætte processer på autopilot.

Mulighederne er rigtig mange og du har måske allerede nogle konkrete tanker, men her følger et par eksempler til inspiration:

Pause annoncer til produkter der ikke er på lager

Har man rigtig mange produkter og/eller meget skiftende lagerbeholdning kan det være vanskeligt at styre manuelt om man viser annoncer på produkter som man ikke har på lager. Med Google Ads API’et kan man nemt automatisere denne proces, så når det ikke er på lager, så pausen annoncen – og når produktet igen er på lager, så startes annoncen igen.

Mål korrekt på leads der konverterer

For virksomheder som bruger Google Ads til at få henvendelser, som der kan være en længere konverteringstid på (som fx foregår på telefon eller til fysiske møder), så kan det være nemt nok at måle sin indsats på Google Ads på antal leads, men det er jo vigtigere at måle indsatsen på reelle konverteringer.

Med Google Ads API’et kan man sende Google’s gclid med over i ens eget CRM og når lead ændres til kunde i ens CRM, så kan denne data skydes tilbage til Google Ads, så man reelt kan har konverteringsdata og kan optimere ud fra det. I stedet for kun at vurdere sine annoncer på hvor mange leads de giver kan man altså vurdere dem på antal kunder, selvom salgsprocessen måske er lang og foregår ude i virkeligheden.

Sådan arbejder jeg med AdWords API udvikling

Jeg arbejder ofte med kunder som er i gang med en eller anden form for digital transformation. Det betyder at jeg arbejder i området mellem forretningsudvikling og webudvikling.

Derfor har jeg også mit eget udviklingsteam i Rumænien, som du kan få adgang til. Jeg kan ligeledes også blot rådgive eller arbejde med dine egne udviklere.

Vi arbejder ligeledes også med Facebook API udvikling.

Kontakt mig for en nærmere snak

Er du interesseret i en nærmere snak, så kontakt mig endelig. Det kan du gøre på nikolajastrup@gmail.com eller 30487483.